چهارشنبه 29 دی 1395  |
Menu

دفتر طرح و برنامه

مدير كل

محمدعلی عبدی

معاون

فرزین سامیاکلانتری

رئیس

رئیس گروه قراردادها
سهیلا قاسمی‌پور

همکاران

رقیبه اسمعیلی
مریم روستا

کارشناس هماهنگی و پیگیری

منصوره پیربداقی

ارتباط با بخش

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل‌ا..نوری، جنب شهرک فرهنگیان، خیابان نارگل، خیابان شهید علی مروی، خیابان حکمت
شناسه پستی: 1463917151
صندوق‌پستی: 1696-13145
تلفن: 6-88255942  (داخلی: 481)
دورنگار: 88241261
صفحه الکترونیک: www.bhrc.ac.ir

معرفي

درباره بخش

تا پیش از سال 1373 امور تشکیلات و بودجه مرکز توسط معاونت اداری مالی و امور مربوط به قراردادهای پژوهشی نیز در واحد مدیریت پژوهشی انجام می‌گرفت و اطلاعات به‌ صورت منسجم وجود نداشت. پس از آن، مباحث برنامه‌ریزی و بودجه در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به‌صورت رسمی و برای اولین بار در اسفند ماه سال 1373 تحت عنوان «مدیریت برنامه‌ریزی و اطلاعات مدیریت» در حوزه ریاست مرکز شکل گرفت که وظایف ارائه گزارشات آماری، بررسی عملیات و تنظیم قراردادها محدود می‌شد و وظایف بودجه و امور تشکیلات و بهبود روش‌ها توسط مدیریت اداری و مالی وقت انجام می‌گردید. در پی تصویب نمودار سازمانی مرکز در سال 1377، فعالیت برنامه‌ریزی، بودجه و تشکیلات با عنوان «گروه بودجه و تشکیلات» زیر نظر معاونت اجرایی ساماندهی گردید که در تشکیلات تفصیلی نهایی، گروه مذکور با مدیریت برنامه‌ریزی و اطلاعات مدیریت ادغام و «مدیریت برنامه‌ریزی و تشکیلات و بودجه» در تشکیلات مرکز ایجاد گردید. در سال 1390 و در پی تشکیل وزارت راه و شهرسازی، کلیه مراکز آموزشی و پژوهشی در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ادغام و عنوان آن به «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» تغییر یافت. در سال 1391 به استناد ماده (29) قانون مدیریت خدمات کشوری تشکیلات مرکز اصلاح و مدیریت فوق با عنوان «دفتر طرح و برنامه» با مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرکز در زمینه‌های برنامه‌ریزی، تشکیلات، بودجه، امور قراردادها، تجزیه و تحلیل سیستم‌ها و فرآیندها و اصلاح روش‌ها به شکل فعلی تصویب گردید که در حال حاضر در حوزه‌های فوق انجام وظیفه می‌نماید.

وظایف

دفتر طرح و برنامه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی و مدیریت‌های حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع مرکز، با به‌کارگیری کارشناسانی مجرب و متعهد در دو معاونت تشکیلات و تحول اداری و برنامه و بودجه، وظایف کلیدی زیر را بر عهده دارد:
-تدوین طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نیروی انسانی، مهندسی مجدد، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم‌ها و روش‌های انجام کار، مراحل انجام کار و ... جهت اصلاح و بهینه‌سازی سیستم اداری و نیروی انسانی مرکز؛
-کلیه امور مربوط به ساختار سازمانی، اهداف، وظایف، مأموریت‌ها و تشکیلات تفصیلی مرکز؛
-دبیرخانه‌ی کمیسیون تحول اداری و انجام کلیه امور مربوط به برنامه‌های تحول در نظام اداری مرکز؛
-تهیه و تدوین برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت و تلفیق برنامه‌ها در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و سالانه؛
-کلیه امور بودجه مرکز (تدوین پیش‌نویس لایحه بودجه، مبادله موافقتنامه، اخذ تخصیص، اصلاحیه موافقتنامه و ...)؛
-انجام کلیه امور مربوط به تنظیم و ابلاغ، تمدید، اصلاح، فسخ و... قراردادهای مرکز در خرید خدمات مشاوره، خرید کالا و تجهیزات، فعالیت‌های پژوهشی، مطالعاتی آموزشی و... به اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور ابلاغ پروژه‌های پژوهشی به مجریان داخلی و بیرونی؛
-تنظیم و پیشنهاد آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز و اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در مرکز با همکاری بخش‌های مرتبط جهت سیر مراحل تصویب؛
-پیگیری و اخذ گزارشات پیشرفت و آخرین وضعیت قراردادها، موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها و سایر مبادلات مرکز در این زمینه‌ها از طریق معاونین و مدیران ذیربط؛
-تهیه بانک اطلاعاتی از کلیه قراردادهای مرکز.
انتخاب رنگ:
عرض اسکین:
پترن زمینه:
ستون های مگا منو:
گزینه جستجو: خروج